Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lektor příměstských táborů
Křížová, Martina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Lektor příměstských táborů se zabývá profesními předpoklady, které by měl mít lektor příměstských táborů. Teoretická část práce vysvětluje odborné oblasti pedagogiky volného času, které úzce souvisejí s lektorskou činností. Též se věnuje základní legislativě, která se týká pedagogických pracovníků a příměstských táborů. Cílem bakalářské práce je porovnat požadavky lektorů a nároky organizátorů na nového lektora a na základě toho navrhnout strukturu výběrového řízení a náplň doškolovacího kurzu pro lektory s nepedagogickým vzděláním. Výstupem výzkumné části práce je popsat profesní požadavky organizátorů na potenciální lektory na základě rozhovorů. Dále se zabývám pedagogickým vzděláním a zkušenostmi lektorů. V závěru práce předkládám z rozhovorů vyplývající doporučení pro organizátory příměstských táborů. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, dětský příměstský letní tábor, lektor příměstského tábora, rozhovor
Aktivní stáří v době covidové. Zkušenosti provozovatelů volnočasových aktivit
Mejtská, Petra ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hrešanová, Ema (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou zkušenosti zaměstnanců a dobrovolníků pracujících v centrech a klubech pro seniory, kteří pro své klienty organizují volnočasové aktivity. Tyto organizace naplňují ideu aktivního stáří, kterou definují jako správné a zdravé stárnutí. Aktivita, participace a sociální kontakt jsou důležitými aspekty tohoto konceptu, který má vést ke zlepšení kvality života ve stáří, fyzickému i mentálnímu zdraví a dalším benefitům. Během jara roku 2020 ovšem veškeré aktivity center (a dalších institucí) přerušila pandemie Covidu-19. Senioři byli označeni za rizikovou skupinu a bylo jim doporučováno se izolovat a neopouštět domov. To ovšem pro ně přinášelo další rizika. Samota ve stáří je diskutovaným tématem, které bylo během pandemie ještě zvýrazněno. Tato diplomová práce má kvalitativní charakter a mými komunikačními partnery jsou dobrovolníci, lektoři a vedoucí pracovníci center a klubů pro seniory, kteří zde pracovali po celou dobu pandemie i po ní. Pomocí hloubkových, polootevřených rozhovorů se v této práci zajímám o to, jak se vyrovnávali s náhlým uzavřením během pandemie a jaké strategie přijímali na ochranu svých klientů. Text a výsledná analýza se snaží přiblížit rozhodování zaměstnanců na hraně dvou rizik, které jejich klienty ohrožují - samoty a možnosti nakažení - jak s...
Specifika realizace a dostupnost volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením
MOLZEROVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou realizací a dostupností volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením. Cíl bakalářské práce je zaměřen na specifika realizace volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením, hodnoty a potřeby osob se zrakovým postižením v rámci trávení volného času. Na uvedeném podkladě je provedena kvalitativní studie zaměřena na specifika realizace volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením a její dostupnost. . Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část obsahuje tři hlavní oblasti vymezující zrakové postižení, volný čas, realizaci a dostupnost volnočasových aktivit, a to v souvislosti osob se zrakovým postižením. Následně jsou tyto hlavní oblasti doplněny o dílčí podoblasti, které se věnují konkrétním volnočasovým aktivitám osob se zrakovým postižením a jejich rozdělením. Specifika realizace volnočasových aktivit, význam volného času a instituce zastřešující volnočasové aktivity osob se zrakovým postižením. Ve výzkumné části byl použit kvalitativní přístup bádání. Výzkumná část obsahuje metodologii a popisuje techniku sběru dat. Data jsou sbírána metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvoří dospělé osoby se zrakovým postižením. Získaná data jsou analyzována kategorizací dle předem nastavených kritérií. Na konci výzkumné části jsou data vyhodnocena. Výzkum přinesl řadu skutečností. Vyplývá z něj, že jedinci se zrakovým postižením využívají řadu specifik k uskutečnění volnočasových aktivit. Nabídka je široká a samotná dostupnost je ovlivněna jedincem, bydlištěm, věkem a také okolím. Výstupy bakalářské práce mohou být využity jako studijní materiál pro studenty studijních programů zaměřených na pomáhající profese. Dále mohou být upotřebitelné pro organizace, které vytvářejí nabídku volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením.
Potřeby volnočasových aktivit stárnoucího obyvatelstva na sídlišti Vajgar Jindřichův Hradec
RÝPAROVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá potřebami volnočasových aktivit stárnoucího obyvatelstva na sídlišti Vajgar Jindřichův Hradec. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se věnuje problematice volného času, jeho funkcemi, stárnutím, přístupy ke stárnutí, volnočasovými aktivitami, formami volnočasových aktivit a faktory ovlivňující aktivní užití volného času. Dále je analyzována současná situace možností volnočasových aktivit na sídlišti Vajgar, také institucí a organizací, které se volným časem zabývají. A část praktickou, kde bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření. Cílem práce bylo zmapovat, jaké možnosti volnočasových aktivit mají lidé starší 55 let na sídlišti Vajgar v Jindřichově Hradci a také o jaké aktivity by měli zájem. V návaznosti na zmíněný cíl byla stanovena hypotéza: H1: Na sídlišti Vajgar v Jindřichově Hradci nejsou možnosti pro aktivní užití volného času obyvatel od 55 let. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření u 146 respondentů a výsledky ukazují, že o nové možnosti volnočasových aktivit by měli zájem i obyvatelé, kterým možnosti volnočasových aktivit na sídlišti Vajgar nechybí. Respondenti preferovali neorganizované a pasivní způsoby trávení volného času. Jejich názor nezávisel na věku ani pohlaví. V závěru je zamyšlení nad možným řešením potřeb stárnoucího obyvatelstva ohledně volnočasových potřeb v dané lokalitě. Tato práce by mohla být zdrojem informací pro komunitní plánování, ale bylo by vhodné provést další detailnější výzkum, na jehož základě by mohlo dojít ke konečným rozhodnutím.
Srovnání stravovacích návyků žáků základní školy v malé obci a v krajském městě
MÁTLOVÁ, Zdislava
Práce se věnuje tématu stravovacích návyků žáků druhého stupně základní školy. Téma výživy dětí je velmi významnou kategorií vědeckého bádání. Školní věk je označován jako dynamický věk především pro fyzický růst a duševní rozvoj. Cílem práce bylo zhodnotit stravovací návyky a volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy a zjistit, zda existuje rozdíl mezi stravovacími návyky u dětí ze školy v malé obci a v krajském městě. Metodou, kterou byla získána výzkumná data, bylo dotazníkové šetření, tedy metoda kvantitativní. Výzkum proběhl na dvou školách, a to na ZŠ Dříteň ve stejnojmenné malé obci v Jihočeském kraji a na Českém reálném gymnáziu se sídlem v Českých Budějovicích. Respondenty byli žáci 7. a 9. tříd. Celkem bylo osloveno 88 žáků. Hodnocena byla frekvence denních jídel, frekvence zařazování jednotlivých potravin do jídelníčku dětí, dále také jejich oblíbenost či neoblíbenost, pitný režim a výběr nápojů a volnočasové aktivity. Výsledky této práce přinesly zjištění týkající drobných nuancí v konzumaci jednotlivých nápojů a potravin mezi dětmi z obce a z krajského města, ale i jiných oblastech životního stylu. Zásadní rozdíly mezi školami nevznikly na všech úrovních. Frekvence jednotlivých denních jídel byla vyrovnaná na obou školách. Negativním zjištěním bylo, že pouze okolo 50 % žáků pravidelně snídá. Pitný režim byl dle zjištění na obou školách značně podhodnocen. Konzumace jednotlivých nápojů se mírně liší - děti z malé obce inklinují více k pití nevhodných nápojů typu slazených limonád či energetických nápojů. Zkoumání frekvence zařazování jednotlivých typů potravin ukázalo, že žáci ze školy v malé obci inklinují více ke konzumaci zeleniny, masa, luštěnin a slaných lahůdek, zatímco žáci z krajského města konzumují více ovoce, sladkých lahůdek, vajec a fastfoodu. Volnočasové aktivity nepřinesly markantní rozdíly mezi školami. Pozitivním výsledkem bylo, že žáci obou škol ve svém volném čase chodí ven s kamarády, běhat, hrát míčové hry či posilovat. Co se týče frekvence sportovních aktivit, bylo též pozitivním zjištěním, že více jak 80 % žáků obou škol vykonává nějakou sportovní aktivitu pravidelně. Žáci obou škol, mají samozřejmě v jistých ohledech co zlepšovat, avšak výsledky poukazují na to, že jejich dosavadní stravovací návyky se nedají označit za zcela nevhodné.
Možnosti trávení volného času v podmínkách malé obce - Bílsko v jižních Čechách
HRDLIČKOVÁ, Leona
Předkládaná práce se zabývá volným časem jakožto fenoménem, jehož význam se v budoucnosti bude pravděpodobně i nadále zvyšovat, a možnostmi trávení volného času v obci Bílsko v jižních Čechách. Teoretická část charakterizuje pojem volný čas, jeho historii, jeho funkce a různé pohledy na volný čas. Práce dále popisuje současné trendy ve volném čase, uvádí výsledky minulých šetření ohledně nejčastěji provozovaných volnočasových aktivit a jsou zde uvedeny problémy při využívání volného času. Je zde charakterizována obec Bílsko včetně její historie a demografického složení. Tato část práce se opírá o odborné české i zahraniční publikace a relevantní internetové zdroje. Praktická část představuje konkrétní aktivity v obcí Bílsko, a to jak ty organizované, tak ty neorganizované. Dále jsou zde prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které se zabývá možnostmi trávení volného času v obci, kdy tyto výsledky mohou následně posloužit i vedeni obce Bílsko jako inspirace při vytváření volnočasových aktivit.
Malotřídní škola
Kubátová, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám existencí malotřídních škol. Objasňuji čtenářům historii malotřídních škol, vymezuji pojem malotřídní škola, přibližuji výuku na této škole a zaměřuji se na učitele a žáka na tomto typu školy. V teoretické části dále popisuji školu jako subjekt, který vytváří velmi dobré podmínky pro utváření volnočasových aktivit. Dále pak v praktické části charakterizuji malotřídní školu v obci Sokoleč, kde pracuji jako vychovatelka školní družiny. Popisuji specifika této školy, klima, výuku, aktivity školy apod. Klíčová slova Malotřídní škola, sloučené ročníky, volnočasové aktivity, výuka, vyučovací hodina, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.